Gezinshuis Vigeo

Vigeo is latijns voor; Sterk zijn, gedijen, opbloeien, floreren, actief zijn, effectief zijn.

Kwaliteit

Om de kwaliteit van zorg te kunnen borgen maakt gezinshuis Vigeo gebruik van de kwaliteitscriteria voor gezinshuizen (NJI 2019). De gezinshuisouder heeft een SKJ registratie en heeft ervaring in de jeugdzorg. Het gezinshuis wordt jaarlijks middels een interne en externe audit getoetst op kwaliteit conform de ISO 9001:2015- norm. 

Door de samenwerking met Bij Elkaar wordt het gezinshuis ondersteund bij de implementatie van hun eigen kwaliteitsmanagementsysteem.

In de bijlage hieronder vindt u de beleidsverklaring van gezinshuis vigeo. 




Voor meer informatie over Bij Elkaar en de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn, kijk op hun website:
 https://www.bijelkaar.nu/

 

Jeugdstem -Vertrouwenspersoon AKJ

 
Over Jeugdstem

Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft
met jeugdzorg en daar vragen over heeft, kan bij ons terecht. Voor informatie, advies of
ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een
vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan meegaan naar gesprekken met de gemeente of
een hulpverlener. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een
klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente.

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige 
stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet  in dienst van Gezinshuis Vigeo of Bij Elkaar.

Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:

  • geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
  • ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg;
  • geeft informatie over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg;
  • draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg;

Zo bereik je Jeugdstem
 Bel gratis naar 088 – 555 1000
 Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl De chat is open van maandag t/m
donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.




Klachtenportaal Zorg

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek
en op zoek naar een oplossing.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning
hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe
organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan
de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en
ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
 
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook
een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl . Weet u niet welke klachtenprocedure voor u
geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

https://klachtenportaalzorg.nl/



SKJ - Stichting Kwaliteitsregister Jeugd

In 2019 heeft Renée zich als pedagogisch hulpverlener ingeschreven bij het SKJ, een landelijk register voor alle professionals in de jeugdzorg. Het SKJ staat voor de garantstelling van de juiste behaalde diploma’s en de benodigde tijd en aandacht voor bijscholing, intervisie, supervisie en andere vormen van persoonlijke ontwikkeling.





Privacy Beleid

In de bijlage hieronder vindt u de privacy policy van Gezinshuis Vigeo.